MEnCari RedhA Allah


Saturday, 19 February 2011

KAWAN


Apa maksud kawan.

bg aku kawan sgt besar maknanya. kawan bg aku yg sentiasa menyokong dlm waktu susah dan senang.zaman sekarang susah sgt nak cari kwn waktu susah.sume nye time kita ketawa baru dorang ada.aku taknak kawan macam tu. kawan mkn kwn..istilah tu pernah terjadi kat aku dulu..perit rasanya bila benda ni jadi dlm hidup..tapi aku mahu lupakan benda yg lalu..life must go on..hubungan aku dgn kwn2 masa sek dulu masih lg rapat..kadang2 kami hang out together.. ;)..
“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya.” (Hadis riwayat al-Hakim)

“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”

kawan sgt2 bermakna dlm hidup aku.dorang bnyk tolong aku.dr zaman sekolah sampai la ke kolej. Friends.. I LOVE YOU SO MUCH..

setia la pada sahabat.. bantulah dia sewaktu susah nescaya Allah akan membalas segala perbuatan baik kamu jika menolong org di waktu kesusah..

Daripada Abu Hurairah r.a. yang maksudnya, bahawasanya ada seorang lelaki yang pergi menziarahi saudaranya yakni sahabatnya di sebuah kampung yang lain. Lalu Allah menyuruh seorang malaikat untuk memerhatinya di dalam perjalanan. Lalu malaikat itu bertanya kepada lelaki itu, “Hendak ke mana engkau?” Lelaki tersebut menjawab, “Aku hendak menemui seorang sahabatku di kampung itu”. Malaikat bertanya lagi, “Adakah bagimu bumi kepadanya yang engkau mengharap balasan daripadanya?” Tidak, aku mencintainya kerana Allah SWT. Maka berkatalah malaikat itu kepadanya, “Bahawa sesungguhnya aku ini adalah utusan Allah kepada engkau. Bahawa sesungguhnya Allah SWT telah mencintaimu sebagaimana kamu mencintai dia kerana Allah”. (Hadith riwayat Muslim

No comments:

Post a Comment