MEnCari RedhA Allah


Monday, 21 October 2013

Aktiviti hujung minggu ku

Hujung minggu maknananya Sabtu dan Ahad baru ni.. heheheh saje nak state kan..

Aku menjadi suri rumah sepenuh masa..al-maklumla mak ku pergi ke kursus di Terengganu.  Jadi secara tidak langsung aku yang memasak untuk adik2 ku yang lain.. memang aku akui kerrja sebagai suri rumah memenatkan.. aku respect mak aku sebab dia adalah SUPERWOMAN  dalam keluarga aku.. walaupun dia penat balik dari kerja tapi dia tetap jugak akan masak untuk kami sekeluarga.. So sapa2 yang masih ada emak dan ayah hargailah mereka sebelum terlambat.. tiada yang dapat menggantikan mereka kalau mereka dah di jemput Maha Pencipta.. bagi yang telah kehilangan mereka sedekah kan Al-Fatihah dan rajin2 kan emebaca Al-Quran untukl disedahkan pada mereka buat bekalan di akhirat.. doa seorang anak yang solah akan benjadi bekalan mereka. 

Okey back to our story.. hehehe menu yang aku masak untuk dua hari cuti ialah hari sabtu pagi nasi goreng tengah harinya pula sup ayam campur kentang dan carrot dan telur dadar. belasah je la nak masak apa janji semua org kat rumah makan.. alhamdulillah kenyang.. Hari Ahadnya pulak pagi aku mintak adik aku yang no3 masak roti gulung sosej. tengah hari agak special kot (agaknya la...) hihihi daging masak black pepper sayur buncis  dan kobis goreng dgn ikan masin greng berlada untuk ayah ku sebab dia taknak makan daging katanya dah jemu sebab raya hari tu dah makan rendang daging.. hihihi .. ok hari ni 21 Oktober mak aku balik.. yessssssssss best 
Kite RINDU mak :'(

MAK tak terhitung jasamu, takan terbalas pengorbananmu, jika sampai saat ini aku blm boleh bahagiakanmu maafkan aku 

Wednesday, 8 May 2013

Luahan Hati Seorang Gadis

Hari Rabu 8 Mac 2013 

Haii.. lamanya tak update blog.. bukan rajin sangat pun. saje suka-suka nak tulis.
Sejak aku kerja tempat baru ni macam2 bende buruk jadi. aku pun tak tahu la kenapa. Allah menduga aku untuk tengok sejauh mana aku bersabar dengan setiap dugaanNya. Tapi memang berat sangat dugaanNya.. hanya pada Allah saja tempat aku mengadu. PadaNya aku luahkan segalanya agar bisa tenang hatiku. Al-Quran adalah penawar duka.Wuduk adalah penenang jiwa yg merusuh dengan pelbagai persoalan dan masalah
 apa pun aku berterima kasih pada kawan-kawan ku Nur Izzati Intan, Shahrizal yang rapat dengan ku di pejabat. Intan awk ade masa sy susah. shah pun sama terima kasih.. zati akak syg kamu.. sayang semuanya..

Monday, 6 May 2013

zatie: Cinta

zatie: Cinta: Ya Aziz.. Jika Cinta Adalah Ketertawanan Tawanlah Aku Dengan Cinta Kepada-Mu Agar tidak Ada Lagi Yang Dapat Menawanku Selain Engkau Ya Rahim...