MEnCari RedhA Allah


Friday, 21 December 2012

Spaghetti meat ball bolognese

Aku suka gila spaghetti..hari tu dlm mggu lepas la hari ahad…mak dengan abah dan adik aku yg kecik takde rumah kerana mengikut ibuku outstation ke Kelantan..so aku yg ditinggalkan bersama adik no dua ku apa lagi..gatal je tangan tu nak masak benda pelik sbb aku n family tak pernah masak pon spaghetti ni..this is first time yu ollss heheheh..jgn terkejut bila sesi masak memasak time tiba..aku dgn adik ku pun buat la ikut kreativiti kitorng yg tak berapa nak kreatif ni…aku main campak2 je..tak ikut ukuran betul ponn.tapi marvelous hihihi.. resipi dia ni

1 paket spaghetti (apa2 jenama la yg korang suka..)
10 biji tomato fresh(utk buat kuah dia)
1 paket minced beef (jenama apa pon bleh. dan kalau rasa nak tambah pon bleh jugak)
1 tin kecik tomato puree (main bli je sbb tak tahu cukup ke tak masa tu)
2 biji bawang holland
sediki lobak merah dlm 1/2 inci nak lebih pun takpe
kalau nak letak celery pun boleh amik sebatang saja.
sedikit garam
sedikit lada hitam.

 CARA-CARA
rebus spaghetti sampai lembut..taknak bagi dia melekat letak sikit minyak zaitun pun bleh minyak masak pun boleh..

Tinggalkan kejap spaghetti tu kita buat kuah pulak.

mula2 tomato tu 



No comments:

Post a Comment